Hlavní stránka
Co se děje
Ze společnosti
Archiv vydání
Vrba, Fórum
Aktuálnost je pozlátko. Objektivní informace jsou iluze, poctivá subjektivita je k nezaplacení.
Nabízím příležitostné čtení pro ty, kdo nemají čas sledovat, co se kde šustne.
Jak splnit, ale nenaplnit (Poznámka), 13. 8.

Napsáno včas včera, ale špatně posláno...
Užívání auta se nenápadně naplnilo řadou paradoxů. Viz zákaz souběžné jízdy v křižovatce, kterou jsem se před 40 lety ještě učil, nebo přednost auta vyjíždějícího z jednosměrky zprava, přičemž ta jednosměrka vede směrem od silnice, takže s výjimkou kola tam nemá co vyjet.
    Zajímavý paradox se týká xenonových světel. Při výměně nárazníku jsem si nevšiml, že v něm nejsou otvory pro ostřikovače xenonových světlometů. Ech, tak tam nebudou, nic se nestane, shodli jsme se v servisu. Domníval jsem se, že ostřikovače světel jsou luxusní doplněk, rozhodně to tak bývalo. Pak mne napadlo se podívat, jak to je, abych při své smůle neměl problém.
    Předesílám, že xenony nemám zapsané v techničáku, a nehodlám to řešit. Nevím, jaká je běžná/možná výbava, a ani nevím, co všechno se do techničáku zapisuje. Povinně gumy, přestavba na alternativní palivo (není-li hromadná), a cokoli nad standard z výroby. Xenony pouze při dodatečném doplnění a jen ty schválené. Ze zákona musí opatřeny ostřikovači, protože jsou-li zaprášeny, rozptylují nepříjemně světlo a oslňují protiřidiče. Tolik zákon.
    Z diskusí na webech jsem zjistil, že ostřikovače xenonů nejsou žádná banalita. Není to jen napojení další hadičky, ale speciální vysokotlaký motorek s opožděným startem a hlavně: světlomety musí být v činnosti. Kolik lidí trávilo víkendy „opravou“ nefungujícího ostřikovače. Jeden zásadní závěr zní: je to nedomyšlený systém! Odbytá koncepce. Zřejmě se až ex post ukázalo, že prach, nikoli očekávané kapky vody na skle vedou k nepříjemnému oslňujícímu efektu (kapky taky, jenže nic jiného než stěrače by nepomohly).
    Hlavně však je toto zařízení k ničemu: kdo si bude za sucha pouštět stěrače kvůli ostřiku světlometů? A kdo nakáže, aby tak pravidelně dělal, protože jinak bude oslňovat. Než se na mě vrhnete s povýšenými moudry, vězte, že jsem jen shrnul několikahodinové studium problematiky na webu. A zařídil se podle logických návrhů: odpojit hadičky a zaslepit přívod. Staré trysky jsem amputoval (zarezlý šroub neuvolníte), nové jsem nesehnal (šly by tam dát jiné, ale cenové rozpětí 20-1500 Kč naznačuje se tomu, bez znalosti, vyhnout) a přilepil je na nárazník. Jsou lakované barvou auta, tudíž nepřímý důkaz originality.
Redaktor: Ivan Straka, grafika: Tom Vild, ikonky: Mi(c)i
Copyright (C) 1998-2018: Ivan Straka, Tom Vild
All Rights Reserved
:: Home   :: Ze společnosti   :: Co se děje   :: Vrba   :: Fórum   :: Archiv vydání