Hlavní stránka
Co se děje
Ze společnosti
Archiv vydání
Vrba, Fórum
Aktuálnost je pozlátko. Objektivní informace jsou iluze, poctivá subjektivita je k nezaplacení.
Nabízím příležitostné čtení pro ty, kdo nemají čas sledovat, co se kde šustne.
Každá Alfa má svou omegu (Shrnutí), 19. 7.

AKTUALIZACE 9.12
Trapná banální nehoda s nabouraným blatníkem, nárazníkem a světlometem se chýlí ke konci. Přes vlažný a neuvěřitelný přístup pojišťovny se snad podařilo věc dotáhnout. Našel jsem pojistnou smlouvu, kde mám havarijní do částky 75 tisíc škody. Přitom bez konzultace se mnou dali auto obratem do aukce, přestože škoda byla max. 18 tisíc bez světla a 35 tisíc s ním, bylo-li by nové. Až po urgenci jsem dostal písemný záznam s likvidátorem sjednané dohody!
    Rekapitulace prohřešku v podobě souběžné jízdy křižovatkou, kdy druhý řidič během odbočování změnil úmysl a jel rovně, je tristní: 2000 pokuta + 2300 doplatek za porušení bezeškodního průběhu (chybělo mi 2,5 měsíce!) + 900 zvýšení ročního pojistného za odpovědnost + očekávané zvýšení havarijního (je u jiné pojišťovny). K tomu snížení počtu měsíců bez pojistné události a na to se vážící slevy na pojistné – s ohledem na centrální registr nemá smysl měnit pojišťovnu. Ba co víc: kdybych ji změnil a nebo uzavřel novou pojistku povinného ručení, poskočila by roční platba o dalšího půldruhého tisíce.
    Zkrátka ani s jednou pojistkou nesmím hnout (mám ve dvou případech totéž pojištěno u obou pojišťoven a zbytečně vysoký limit), jinak to bude výrazně horší. To opět dokládá, proč tolik lidí škody nehlásí, pokud jsou přiměřeně banální.
    Ovšem nejlepší nakonec. Při shánění světla jsem narazil na vrakoviště, kde ho měli. Protože co den, to jiný typ provedení auta, chtěl jsem preventivně fotku štítku světlometu. Majitel mi poslal omylem štítek s VIN. Na obrázku jsou dva – jestlipak poznáte, který je můj? Ano, jsou identické. Přitom já jsem auto koupil v autorizovaném servisu, s prověření v databázi, s servisní knížkou, jejíž záznamy souhlasí s těmi evidovanými na STK. Jenže to nic neznamená – VIN je stejně jako čísla občanky doklad evidence občanky, nikoli občana.
    A jsme u jádra věci – bezmoci občana vůči státu, úřadům. Už mě v Kyjově na inspektorátu buzerovali, že RZ auta není uprostřed, ale asymetricky. Prý to mám mít ve velkém techničáku. Dotazem u dovozce se ukázalo, že Alfy mají výjimku jako takové, a nikam se proto nepíše. Takže mi to do techničáku nikdo nezapíše. V blízkém Hodoníně bych obstál bez problémů. I přehodil jsem značku, čímž jsem porušil výjimku, ale ukojil kyjovský inspektorát a nikam nemusel jet. Jenže to není řešením, stejně jako výbava auta.
    Alfa má xenony, takovou jsem ji koupil, no a? Prý mají být zapsané ve velkém techničáku. Jak to mám vědět? Jak mám vědět, co všechno má býát zapsáno kde? Pozor - to už není neznalost zákona, to je podstata hranice odpovědnosti. Ručit mohu za to, co mohu předpokládat.
    Auto prošlo iks kontrolami, včetně kontroly při dovozu a prodeji, takže přece musí být v pořádku, jinak by to kontroly nemusely být. Já nejsem ten, kdo ověřuje pravost. Já nejsem povinen ani vědět, že nějaké xenony existují. Pravda, kdyby auto mělo na střeše komín, podivil bych se, ale jestli má díl X modrou barvu je už mimo obecnou odpovědnost.
    Aktualizace: je to podle všeho týž štítek. Jednak podle fleků, ale hlavně podle polohy dotažených šroubů. Auto má první registraci v roce 2003, záznamy z STK jsou k dispozici od r. 2009. Jestli byl štítek přenesený z havarovaného auta, tak na identické i co do výbavy. To je zase dost nepravděpodobné. Babo raď!
Redaktor: Ivan Straka, grafika: Tom Vild, ikonky: Mi(c)i
Copyright (C) 1998-2018: Ivan Straka, Tom Vild
All Rights Reserved
:: Home   :: Ze společnosti   :: Co se děje   :: Vrba   :: Fórum   :: Archiv vydání