Hlavní stránka
Co se děje
Ze společnosti
Archiv vydání
Vrba, Fórum
Aktuálnost je pozlátko. Objektivní informace jsou iluze, poctivá subjektivita je k nezaplacení.
Nabízím příležitostné čtení pro ty, kdo nemají čas sledovat, co se kde šustne.
Černobílé EET (Glosa), 2. 12.

Proti EET v podstatě nic nemám, přestože je od počátku obestřeno podivnými atributy a příliš nadšeným přijetím. Hlavně se mi nelíbí černobílé vidění zejména ze strany sympatizantů a Babiše samotného. Je hloupoučký, tím začnu hned. Má svébytné a svérázné vidění světa, které vadí hlavně nám ostatním, on s tím problém nemá. Stačí citace: „Podnikatelé, kteří poctivě vykazují tržby, nemají žádný důvod kvůli EET zavírat.
    Jeho chápání výjimky to ukazuje názorně: požadavek na vyjmutí z EET těch, kteří pořádají FÚ o paušální daň (což se dřív neuvádělo, takže ti, co si EET pořídili, vyhodili peníze – a přitom jde právě o ty, co si svou činností jen přivydělávají) prý není výjimka. Je to jen možnost, o kterou mohou požádat, vstřícný krok k některým. Ale protože jen ti, co mají příjem (hrubý? daňový základ?) do 250 tisíc ročně, tedy nějakých 20 tisíc měsíčně, je to výjimka.
    Takových lidí není málo a věkově jde především i seniory vylepšující si důchod a od IT nepolíbení, takže ti zavírají, ať se Babiš diví do alelujá. Tvrdit, že jim vnuk či rodina pomůže, je trestuhodná nehoráznost – to bychom mohli zrušit všechny sociální podpory i důchody. Rodina přece pomůže...
    Výdaje pět tisíc, které se často uvádějí, jsou chiméra. To je částka za pokladnu. K tomu software, u velkých provozoven servisní dohled, a ani papírové cívky na účtenky nejsou zadarmo. Na účtence z EET je navíc jen celková suma, nikoli výčet položek. To navrhovalo nějaké jelito. Proč to není na tom papíru rovnou???
    Podle Budvaru ohlásilo firmě na tisíc hospodských konec odběru, protože zavírají. Jistě mezi nimi jsou nepoctivci, ale co ti ostatní? V Praze skončil jazzový klub Jazz Ungelt, což mě mrzí, důvody jsou jasné.
    Generalizování a bagatelizování problémů se zavedením EET v současné podobě mi vadí úplně nejvíc, viz začátek s jasnou rovnicí: Nechceš EET? Kradeš! Dopad na zavírání hospod v malých vesnicích o stovkách obyvatel a s malou kupní silou je nejen nesporný, ale pro samu obec znamená často jedinou možnost se mít kde setkávat. Další pokus sociálního inženýrství, po rušení a omezování dopravních spojů s podobným argumentem, že dnes má prakticky každá rodina auto a lidi na venkově jsou zvyklí si pomáhat.
    Nic než nezakryté pohrdání člověkem, který má jedinou hodnotu jednou za čas – při volbách.
Predestination na potřetí (Recenze), 2. 12.

Na potřetí proto, že tento film vyžaduje absolutní soustředění a zaklimbání, čůrání, mobilování, žehlení či vaření kávy vám totálně zabrání se v něm vyznat. Dvakrát jsem se z uvedených důvodů ztratil. Byl natočený v roce 2014 podle povídky Všechny tvé stíny od Roberta A. Heinleina. Takto si ho pamatuju já:
  • U dveří sirotčince najdou dítě. Děvče vyroste, jako studentka potká mládence, zamiluje se, otěhotní. Jednoho večera ji náhle opustí.
  • Porodí dítě, děvčátko, které z nemocnice někdo ukradne.
  • Při porodu se ukáže, že má kompletně vyvinuté mužské orgány, ženské naopak slabé, a kvůli komplikacím ji přeoperují na muže.
  • Jako dospělá se setká s člověkem, který cestuje v čase a napravuje časové konflikty. Ona-muž je plný zášti na toho, kdo ji/ho opustil, a strážce jí/mu nabídne, že se může falešníkovi pomstít.
  • Odcestují spolu do minulosti na místo tehdejšího setkání, ale ona-muž se do dívky-sebe zamiluje a počnou dítě.
  • Jednoho večera se objeví onen strážce času a ji-muže odvede s sebou. Strážce je také tím, kdo po porodu dítě odnese do sirotčince, kde z ní/něj vyroste její/jeho matka, z níž se po porodu stane její/jeho otec
    Prostě geniální Heinlein!
Redaktor: Ivan Straka, grafika: Tom Vild, ikonky: Mi(c)i
Copyright (C) 1998-2018: Ivan Straka, Tom Vild
All Rights Reserved
:: Home   :: Ze společnosti   :: Co se děje   :: Vrba   :: Fórum   :: Archiv vydání