Hlavní stránka
Co se děje
Ze společnosti
Archiv vydání
Vrba, Fórum
Aktuálnost je pozlátko. Objektivní informace jsou iluze, poctivá subjektivita je k nezaplacení.
Nabízím příležitostné čtení pro ty, kdo nemají čas sledovat, co se kde šustne.
Rozhoupané EET (Glosa), 25. 11.

EET dostalo první smrtící ránu, kterou mu zasadil sám Babiš. Požádal o výjimku pro malopodnikatele, kde navrhl – logicky – zavést paušální daň. Oznámil výjimku pro eshopy. Zdánlivě je to dobrý a logický krok. Ano, ale měl být učiněn před půl rokem a ne týden před ostrým spuštěním agendy, Hodně podnikatelů už nakoupilo potřebná zařízení, připravili se. Teď to můžou vyhodit.
    Stejně tak se ovšem chová celé ministerstvo financí, které s prováděcími pokyny a vysvětleními sporných věcí přichází opravdu na poslední chvíli, spíše po ní. Arogance úředníků je bezbřehá: na výtku odpovídají tak, že přece měli všichni dva roky na to, aby se ptali. To je chucpe jak Cheopsova pyramida. Ne stát, ministerstvo, ale podnikatelé jsou vinni, že se neptali dřív.
    Zbývá jen otázka, proč Babiš se změkčeními, po kterých volali podnikatelé už dávno, přichází až teď.
Digitální nevěra (Komentář), 25. 11.

O digitálním restaurování filmů a výhradám k němu už jsem psal. Bohužel situace se nelepší, ba dokonce horší. Adéla, co ještě nevečeřela, vyhrotila situaci natolik, že se snad aspoň bude jednat. Samochvály od digitálních restaurátorů a jejich neochvějné přesvědčení o správnosti postupu už bylo dost.
    Člověk nemusí být znalec ani faktograficky zasvěcený, aby viděl, že něco je špatně. Pokud restaurovaný film má jiný zvukový formát než originál a jsou slyšet zásahy odšumovacího softwaru, je zřejmé, že nejde o restaurování. Asi jako kdyby na obrazu Mony Lisy byl její manžel Francesco del Giocondo či kdyby z mořské pěny vystupoval Venouš. Podivná barevnost všechno jenom dokresluje.
    Pokud si pamatuju, minule měnili restaurátoři dokonce scény tím, že postavy v šeru pozadí „pěkně“ vytáhli, aby je každý viděl, bez ohledu na to, že takto byly podle svědectví lidí, co se na filmu podíleli, nasnímané záměrně. Protesty přitom nepocházejí od laiků, ale lidí z profesem, kteří o tom vědí víc než dost.
Redaktor: Ivan Straka, grafika: Tom Vild, ikonky: Mi(c)i
Copyright (C) 1998-2018: Ivan Straka, Tom Vild
All Rights Reserved
:: Home   :: Ze společnosti   :: Co se děje   :: Vrba   :: Fórum   :: Archiv vydání