Hlavní stránka
Co se děje
Ze společnosti
Archiv vydání
Vrba, Fórum
Aktuálnost je pozlátko. Objektivní informace jsou iluze, poctivá subjektivita je k nezaplacení.
Nabízím příležitostné čtení pro ty, kdo nemají čas sledovat, co se kde šustne.
Odpovědnost za odkazy (Komentář), 19. 10.

Evropský soud rozhodl, že umisťovat na svém webu odkazy na jiné webové stránky není jen tak samozřejmé. Hrozí právní postih v případě, kdy jde o odkaz na autorské dílo a má povahu „sdělování veřejnosti“, u nás „veřejného předvádění“. Tím to nekončí.
    Pokud link odkazuje na jiný web s cílem dosažení zisku (bez bližší specifikace, čímž je to horší), hrozí opět postih. Ať už se prokáže, že o zisk šlo (např. zvýšení počtu přístupů za účelem zvýšení bonity pro reklamy), nebo ne, musí se odkazovatel přesvědčit, že obsah odkazu není zveřejněný protiprávně. Přitom hostingové weby, které na principu odkazů fungují, tuto povinnost nemají a stačí, že o nelegálnosti odkazu nevědí.
    A co vyhledávače? Praxe ukáže, jak se bude rozhodnutí EU vztahovat na ně.
Být viděn (Poznámka), 19. 10.

V MfD běží seriál o testech v autoškole. Nahlédl jsem do něj jen letmo, vím, že bych testy neudělal. Jezdím s jistou zkušeností a opravdu neřeším, jestli nemám někoho omezit či ohrozit, jaké oprávnění má mít řidič trolejbusu, či kdo vydává mezinárodní řidičák. Snažím se jet tak, abych nikoho neomezil, tím vyloučím možnost ho ohrozit a na další uvedené otázky prostě kašlu. Nemyslím, že bych tím prokázal svou neschopnost řídit bezpečně.
    V jednom pokračování zmíněného seriálu se probíralo znamení o změně směru. Jak dlouho či kolikrát blikat? Prý stačí třikrát bliknout, některá auta to mají snad dokonce tak ve výbavě. Nemá se blikat při předjíždění pořád, protože to prý protijedoucího řidiče mate. A má se začít blikat včas.
    Je zjevné, že tady něco nehraje. Třikrát může být často málo, protože se situace na silnici se neustále mění. Rozhodnu se předjet, dám znamení, jenže se ukáže, že to nejde, musím chvilku počkat na vhodnější dobu. Mezitím se blinkry vypnou a poslední, co by řidič měl dělat, je se jimi zabývat. Takže třikrát a dost je nesmysl.
    Já osobně nechávám blinkry v chodu po celou dobu, akorát je v přiměřeném okamžiku přepnu na opačnou stranu, aby protijedoucí řidič viděl, že v protisměru něco jede a jaký má řidič úmysl. Nejhorší pro mě je, když proti sobě vidím auto v protisměru, které nebliká. Nevím, co má v úmyslu.
Redaktor: Ivan Straka, grafika: Tom Vild, ikonky: Mi(c)i
Copyright (C) 1998-2018: Ivan Straka, Tom Vild
All Rights Reserved
:: Home   :: Ze společnosti   :: Co se děje   :: Vrba   :: Fórum   :: Archiv vydání