Hlavní stránka
Co se děje
Ze společnosti
Archiv vydání
Vrba, Fórum
Aktuálnost je pozlátko. Objektivní informace jsou iluze, poctivá subjektivita je k nezaplacení.
Nabízím příležitostné čtení pro ty, kdo nemají čas sledovat, co se kde šustne.
  
Problém zdravých svačin (Realita), 14. 10.
V USA řešili stejný problém jako u nás – automaty na jídlo a nápoje ve školách. Také je zakázali. Ale pak někoho napadlo otestovat svačiny, jež si děti nosí z domova. A zjistilo se, že obsahují výrazně víc tuků, cukrů, soli aj. než ty zakázané... Takže se můžeme těšit na svačinovou policii, která bude prohrabávat školní tašky a zkoumat jejich obsah.
Reklamní iluze (Poznámka), 14. 10.

Před časem jsem mudroval o reklamě a klišé v ní tradovaných. Rozhovor s naším předním reklamistou M. Charvátem mě ještě více přesvědčil o tom, že se nemýlím. Dotyčný opakoval mantru o tom, že je jedno, jestli se reklama líbí, nebo ne, hlavní je, že zaujala. To je jejím cílem.
    Nemůžu si pomoct, pokud nevíme, jak se měří její úspěšnost, je to jenom hraní se slovíčky. Charvát zmínil reklamu se sežraným Bóbikem, která ve své době rozvířila diskusi o etice a dalších nesmyslech. Prý byla úspěšná proto, že portálu Centrum.cz se zvýšila sledovanost o 20 %. No a? Kolik stála, kolik přinesla peněz a na jak dlouho se sledovanost zvýšila – to jsem se nedověděl? Mimochodem, netušil jsem, že jde o reklamu pro Centrum.cz... Zato slogan „Seznam, najdu tam, co neznám“ nezapomenu, ačkoli dopad neměl taky žádný, protože Seznam využívám už dávno.
    Ani reklamy, které zvýší povědomí o firmě či výrobku, nelze tak jednoduše hodnotit. Ty nesmírně vlezlé nebo pitomé u mě nemají šanci. Nekoupím si boty Tamaris ani nepůjdu do obchodu XXL Lutz, protože při každém použití jejich výrobku by mi v uších zazněla reklama, kterou se snažím vypínat. Stejně tak jsem kdysi ani vteřinu neuvažoval o operátorovi s kartou Go, již propagovali senioři zpívající Go, Johny, go go go. Koordinace jejich křepčení a zpěvu odpovídala příliš jejich věku a radosti, že „točí“.
    Takže i kdyby tisíc expertů opakovalo tisíc let tisíckrát denně, jak reklama funguje, mýlí se – nefunguje. Někdy ano, ale obecně nikoli. Piju grepovou minerálku značky Mattoni či Magnesia ne proto, že je v reklamě. Poctivě jsem vyzkoušel všechny (naštěstí jsem některé přežil ve zdraví), a tu nejmíň hnusnou kupuju. O tom, že je nejlepší, mě žádná reklama nepřesvědčí, stejně jako nepotřebuju ujištění, že značka na trhu nadále je.
Redaktor: Ivan Straka, grafika: Tom Vild, ikonky: Mi(c)i
Copyright (C) 1998-2018: Ivan Straka, Tom Vild
All Rights Reserved
:: Home   :: Ze společnosti   :: Co se děje   :: Vrba   :: Fórum   :: Archiv vydání