Hlavní stránka
Co se děje
Ze společnosti
Archiv vydání
Vrba, Fórum
Aktuálnost je pozlátko. Objektivní informace jsou iluze, poctivá subjektivita je k nezaplacení.
Nabízím příležitostné čtení pro ty, kdo nemají čas sledovat, co se kde šustne.
Cesta do mínusu (Glosa), 17. 8.

Maturity vyvolávají neustálé diskuse a jejich úroveň nechtěně dokazuje bídu v této oblasti. Jak na straně maturantů, tak ministerstva, učitelů a dalších pracovníků ve školství i mimo něj. Po posledních maturitách se vedla debata o vhodnosti či přiměřenosti některých otázek a číst vyjádření „odborníků“ bylo k pláči.
    Velký počet výhrad ze strany studentů a jejich obhájců byly logaritmické rovnice a cosi, co jsem dlouho nechápal, zvané „hledání chyb v cizích textech“. Prý se to neučilo. Začnu u cizích textů. Tím se myslí texty, které maturant nepsal, takže jde o normální úlohu. Proč se tomu tak pitomě říká? Proč nikoho tato otázka nenapadla? A co je sporného na otázce se čtyřmi větami, z nichž jedna obsahuje chybu? Pro zajímavost, ta chyba byla ve slově „vyplívá“ a 60 % studentů ji nepoznalo!!!
    Sporná otázka z matematiky mě jaksepatří nazvedla. Prajednoduchá logaritmická rovnice log 8-log 2=1/2.log(2x-2) dělala problémy 55 %. O její „spornosti“ se dá dlouze a zbytečně diskutovat. Úpravu výrazu s logaritmy se studenti učili, rovnice taky – kde je tady problém? Otázkou není, jak škola studenty učí, ale proč jich skoro dva tisíce protestovaly (jen 15 uspělo), že se to neučili?
    Problém je podle mého jednoznačně na straně škol. Neučí studenty myslet, možná to učitelé ani neumějí, nebo nechtějí. Logická úvaha k tomu vede. Jinak by nemohl nikdo remcat, že se učí něco, co nebude potřebovat, protože by věděl, že učení rovná se procvičování.
Redaktor: Ivan Straka, grafika: Tom Vild, ikonky: Mi(c)i
Copyright (C) 1998-2018: Ivan Straka, Tom Vild
All Rights Reserved
:: Home   :: Ze společnosti   :: Co se děje   :: Vrba   :: Fórum   :: Archiv vydání