Hlavní stránka
Co se děje
Ze společnosti
Archiv vydání
Vrba, Fórum
Aktuálnost je pozlátko. Objektivní informace jsou iluze, poctivá subjektivita je k nezaplacení.
Nabízím příležitostné čtení pro ty, kdo nemají čas sledovat, co se kde šustne.
  
Madona z Veveří (Téma), 11. 3.
Sledoval jsem ostudný případ návratu vzácného obrazu z pražské galerie. Ostudný proto, že galeristé si kladli nesmyslné podmínku, jimiž v podstatě obcházeli soudní rozhodnutí. Vymýšleli si kde co, dovolávali se k Nejvyššímu soudu, požadovali dokonce od farnosti bezplatné zapůjčení. Jen aby jim obraz zůstal. V tom jim bohužel sekundovalo ministerstvo kultury, místo aby je kleplo přes prsty .
Ideologie vegana (Poznámka), 11. 3.

V diskusním pořadu na ČT24 o budoucnosti společnosti (8. 3.) byl prostřih na „lidi z ulice“. V něm mluvil mládenec, který dokonale ztělesnil představu vegana-ideologa jako naivního člověka, kterému jde o spasení světa. Přitom nemá ani potuchy, co vlastně svým způsobem života sleduje.
    Začal nešťastně tím, že ještě před několika lety málokdo věděl, co to je vegan. Tím se posunul o několik stupínků na stupnici výjimečnosti. Načež konstatoval, že jako vegan zatěžuje životní prostředí výrazně méně než masožravec. Pak se podivil nad tím, že červenou čočku dovážíme „tisíce kilometrů“ až z Kanady, když bychom ji mohli pěstovat tady.
    Klasická ukázka naivity a neznalosti. Přesvědčení, že pro čočku jede nákladní loď či letí nákladní letadlo a zcela neefektivně veze sem akorát ji. Ti lidé netuší, že ta čočka je tu proto, že ty dopravní prostředky vezly často logisticky složitě jiné komodity, například materiál pro jeho oblečení, nebo boty, brýle atd.
    Rád bych se ho zeptal, kde se například vzalo jeho oblečení, neokázale okázalé.
Inkluze po americku (Krajánek), 11. 3.

To už probíhá v USA dlouho. Dopadlo to tak, že se zvýšily náklady na školství (je to “union job”, tzn. veškeré benefity, penze atd., které platíme přímými daněmi), jelikož do každé třídy, kam přidali ty "pomalejší", nastoupily navíc dvě učitelky (i více), či spíše "asistentky", které mají na starost jen ty pomalejší. A samozřejmě se přizpůsobilo i učivo a tempo výuky těm pomalejším ("No kid behind"), takže kvalita šla rapidně dolů.
    Vyřešilo se to tak, že z každého ročníku ve škole se vytvořila jedna "advanced class" či třída pro "pokročilejší", aby ta normální děcka, co chtějí studovat dál na univerzitě apod., nebyla zdržována těmi blbými.
    Takže důsledkem jsou obrovské náklady na personál, zpomalení celého výukového systém a vznik "privilegovaných" tříd pro normální žáky...
Petr Dvořák, mdvorak@optonline.net
Redaktor: Ivan Straka, grafika: Tom Vild, ikonky: Mi(c)i
Copyright (C) 1998-2018: Ivan Straka, Tom Vild
All Rights Reserved
:: Home   :: Ze společnosti   :: Co se děje   :: Vrba   :: Fórum   :: Archiv vydání